Saturday, December 11, 2010

Siputman The Movie






Salam Blogger2 sekalian...bertemu lg dalam kisah yg seterusnya....tp kali ni aku xcter pasal LOVE ...kali ni aku cter yg lain sikit,hehe..iaitu pengalaman sorang member aku yang accident kereta......

Kalau x silap aku,minggu lepas aku jumpa die time ktorang jogging kat Taman Muhibbah,area2 situ la..tengah2 aku jogging aku nampak mamat sekeping ni tegor aku,then aku pon yg baru nk start jogging nie terpaksa la cancel(padahal memang malas nk jogging haha!) then,kitaorang pon lepak2lah kat tepi tu,,sambil2 tu member aku ni keluarkan la rokok John yg die beli semalam,,hembus2 depan aku...ops,lupe lak,haa..nama member aku nie M syedpai b Yasyas(bukan nama sebenar) die dulu satu tempat belajar la ngn aku,kat mana? mana leh gtaw ,,t kantoilaa..haha..ok2..sambung..aku tnya la dia dok belajar mana sekarang,sebab dekat setahun lebih x silap aku x jmpa die...aku tnya la " hang belajar mana sekarang?",die jawab dekat CCOSG(Community College Of Sg Siput)..aku cakap..eh asal jauh lak ko belajar kat situ,die ckapla " senang,adik aku tinggal kat situ,so aku ulang alik jela naik saga...


Pastu nk dijadikan cter,aku tnyalah beliau ," Eh,mana hang nyer Saga ? aku dok pusing kanan pusing kiri xjumpa ..xkkan melayang kot dari Community College,die cakap,sebab tula die dtng nk story kat aku ...sebenarnya die accident dekat Elephant Rock (bukan nama tempat sebenar) aku accident semalam,rase macam mati hidup balik",dengan mukanya yang selamba,( cam seronok je accident ) " aku rase cam dalam movie kot!! " ,kata beliau sambil ketawa,die pon story,"semalam,aku bawu pas tengok wayang ngn gf aku,pas aku hntar die bolek,aku teruslah sprint balik Taman MUhibbah,then bila tiba dekat simpang,ada singboard "SG SIPUT 2 km" aku pon terushar sampai aku xpersan depan aku tu divider,apa lagi,kereta aku berpusing 760 darjah kot..melayang je,terus kena divider,time tu aku pegang stereng,ingat nak mati je..takot gila aku tyme tu," bersungguh2 beliau cerita kat aku time tu,pastu aku tanya,"msti hg bawak laju kan??,kalau tak,xkkan tengok singboard Sg Siput leh accident br0??,aku saje bakar2 die skit,hehehehe..die dengan selamba dek jawab,aku bawak 100 je bukan laju pon..perghh,100 jalan biasa x laju,memang lollek betul,(dalam hati)



Pastu aku cam tiba2 lak x caya...biar betul dia nie,,tibe2 accident..." hang ni jgnla nk guraw2 ngn aku,,aku tengok hang x injured pon,dia cakap betullah x caya lak,aku ad ambik gambar time tu,aku injured skitje,bercalar..sebab tu aku rasa aku ni cam superhero lak....aku ckap " super Siput la hang! hahaha " dia senyum2 je sambil bawak keluar BB die yang smart....tunjuk gmabr ni kat aku....baru aku caya kat die..





Teruk kn accident die,tp die x injured pape pun,syukur,pttlah dia dok senyum time cter tu..hahaha....

Then,kat situ je pertemuan ktaorang....sejak dari tu,M syedpai dah serik nak bawak saga lepak2 mapley lagi,beliau dah ada scrambler sekarang...kiranya kalau tengok singboard Sg Siput pon msti x berpusing lagi...aku harap2 dia x bawak laju lg..

Malam tu aku terfikir sejenak,alangkah indah kita diberi peluang untuk hidup lama kat dunia ni " Ingatlah kita hidup sementara,kalau ditakdirkan mati sekalipun,atas pelamin pon kita leh meninggal"

Uishh,takutkan dengar...tapi itulah hakikat nya..so jagalah nyawa anda seperti anda sygkan awek,kalo yg xde awek,syglah ape saje seperti family,kucing dan sbgainya..lepas ni harap2 aku jumpa member2 aku yg len..mana tahu,ada citer yg lg best yg ak nk kongsi kat korang...



p/s: aku rase die kena nek heli pulak lah..baru selamat! ;) k chow dulu! salam ;-)


No comments: