Saturday, December 4, 2010

Dulu & Kini

KINI


DULU




Salam Blogger2 sekalian ,enrty hari ni berkenaan dengan Dulu & Kini....msti ada yg pelik kan...enry apa2 je, aku nk cter skitla psal diri aku,,dulu & kini...

Dulu2 masa zaman aku muda2..aku nie kering je...rangka je badan..orng ckp aku ni fiohhh~ la jgk...maksudnya badan kering yg ditiup angin sepoi2 bahasa..haha..then bila aku naik form 2,aku masukla rugby masa kt sbpi gopeng dulu,tp xsmpai seminggu,mulut aku la gatai2 gtaw mak aku ,konon nya nk bg dia bngga aku msuk sukan rugby ni..alih2 dia suh aku keluar dari rugby..huhuhu..alasan,aku kecik sangat..takot aku patah riuk tulang bone ni bila main rugby...aku pon akur la dengan keputusan mak aku,yela,die kn lebih memahami aku so aku pon xjadikla main rugby,kalau x msti aku fit skrng ni(bukan fit lembu dedeh)...










Bila masuk je menengah atas..badan aku stil kurus,berat pon 50 kg jer.....saiz seluar 28,aku ingt lg tyme tu,seluar slack hazard,ada lg dok simpan dalam almari umah aku...huhuhu~ then aku tyme tu dah start selera tahap gaban lah,masa g dewan makan pon bedal jgak ayam 2,3 ketoi..tp time tu aku men ptg2...men bola..so aku daptla jgak mencover metabolisma yang ada dalam badan.....

hbis je spm aku masuk PLKN kt Wang Kelian,Tasik Meranti,Perlis. Tyme tu memang badan aku kurus je,cm xde zat,then bila aku masuk PLKN,kat sana makan 6 kali sehari,so emang berselera aku mkn....tambah2 ada aktiviti yang padat,kawad la apa lg yg sam waktulah dengan nya smpailah aku perasan bdan aku dah fit skit2..hahahaha.....p/s: korang pe tahu ,bdan aku nie..hehehe.




c">

FASA NAIK BADAN YG PERTAMA >>>

haa nk citer sikit,bis je PLKN,aku keje kedai Yakin..jadik cashier lak tu,so memnag ak dah x exercise lah..asyik makan minum je kt kaunter tu,sampai ada la org tegor ," amboi dah berisi badan nmpak " tyme tu aku x amik kesah sgt sbb aku rase aku kurus sgt..bgus gk bdn dah nek..hahaha..(siap bersyukur lg).

">

FASA NAIK BADAN YG KEDUA >>>

time nih aku da benti keje kedai Yakin..aku pon dapat sambung belajar kt UITM Seri Iskandar,Perak..tyme nilah badan aku naik mendadak(walaupun aku rase aku kurus lg) tp tyme nih aku rase aku start makan lalu,tambah2 aku dah kenal DOTA (game) memang dah x keluar biliklah exercise,asyik main dota makan je..smpailah berat aku naik 60 kg.....







FASA NAIK BADAN YG KETIGA >>>

Lepas aku belajar kt UiTM ,masa cuti sem,aku saja g belajar memasak kt Institut Kulinari Anjung Utara (Itkau) yelah,nk isi masa lapanglah katakan...bila kita belajar memasak,secara otomatik nya aku pon asyik dok depan makanan jela,so aku ikot la pepatah,"rezeki jgn ditolak",huhuhuhu..mkn2 smpaila berat aku naik ke 65 kg....





FASA NAIK BADAN YG KEEMPAT >>>

Lepas aku habis belajar kt ITKAU aku masuk lak ke UITM Melaka,Kampus ALor Gajah...kat sinilah segalanya bermula....asam pedas,sup ekor sup tulang jadi makanan ruji aku setiap hari..huhuhuhuhuhu~ member2 aku yg xhbis mkn semua nya aku bedal janji adapt puaskan nafsu perot aku nih..time tu memang aku xfkir apa..yg aku fikir,makan sedap,perot kenyang,Hati gumbira..hahaha,,tambah2 tyme tu aku baru kapel ngn my girl,sakura comellest,lglaa aku bertambah heppy,asyik kerja makan je..hahahaha....





sampaila satu tahap aku rase aku amat gemok gila-gila bila aku pakai baju pengantin sepupu aku,kan aku jadi pengapit dia..bila aku pakai sampin aku xmuat nk naik atas..malu2...hahahaha...start daripada 2 minggu lepas aku dah mula kawal makan,aku dah xnk makan banyak lg...






gemok kan? so aku memang bertekad nk diet,bukan nya aku menyesal sbb gemok..tp aku xnklah sebabkan aku ni xjaga makan sampai dapat penyakit,serkarang mccm2 penyakit ada..jantung,darah tinggi,takotlah..huhuhuhu

so pasni ubah cara hidup,men futsal,badminton,berjogging,kurangkan lemak dalam makanan majulah sukan utk Negara...

chow!! semoga terhibur ^^ moga aku dapat kurus balik

p/s: sesapa nak jadik gemok dan berisi,aku ada tips2 yang hebat.PM saja di inbox ku di FB.sekian makasih.




2 comments:

Loki said...

hahahhaha gua pun ada tips jugak

Iz iwan said...

hahahaha tips apa loki? tips kurus ke..hehe