Monday, December 6, 2010

DALAM DILEMMA





Salam Blogger2 sekalian.....semalam kn aku dah tulih enrty pasal aku,harini aku nk tulih entry pasal mmber aku lak...

Dia mmber aku sejak sekolah rendah( skolah rendah lg) hahaha..nk bt cmna...maybe aku peramah kot masa zaman sekolah rendah,hehe..okeh2 sambung,lelaki nama dia Jaya(bukan nama sebenar),dia ngn aku,dia la pandai lg...asyik dapat no satu je..sukan pon dia aktif..muka pon boleh tahan gkla hensem (tp aku lg macho kot sikit) hehe ,ok apa yg aku nk cter pasal dia nih bukanlah sebab dia member skola rendah aku,tp disebabkan dia ada la masalah cinta sikit,bukan cinta la,sebab dia x berpunya lagi,sebenarnya dia stil single n avalaible...bkan aku nk promote dia,tp dah memang kenyataan..

so,baru2 ni aku ada la jumpa dia,,sembang2 di kedai kopi,dia pon bukaklah story...okey,before tu dia skrng belajar kt Luar Negara di Atlanta (bukan tempat sebenar) dan dia ni cuti la so adela kt sini,sebab tu la die sempat jumpe aku sambil minum2 kopi o panas...mula2 aku ingat dia nk cterla pasal oversea,cuaca,or mat2 salleh kt sana..tp rupanya dia nk gtaw yg dia bosan kat sini,kata org,jejaka kesepian....aku pon cam terkejut gak,aku ingatkan kt sana dia dah carik la org putih buat awek,tapi dia cakap mak dia x bg..bguslah sbb dgar ckp mak,baru berkat belajar..hehe...then aku pon tnya la dia,cari jela gurl,pastu kapel,kan senang..hahahaha....(aku cakap senang cam cari baju kt gerbang malam je) hahaha..

pastu aku tgok air muka die berubah,aku pon,"alamak,xkkan touching kot",huhu........
lama2 tu dia kata...korang semua dah ada awek,aku sorang je yg xde lagi....korang tu merujuk kepada kitaorang yg kt Mysia ....termasuklah aku....yg dah berpunya..hahahaha...aku tergelak la ngn statement tuh........
pastu dia cam marah aku la.." ko ni gelak2,cubela fikir aku ni bosan ,sunyi,xde sape nk care kt aku"..kesian la pulak aku tgok mamat ni(dalam hati aku la)....then aku cakap kat dia,ko kn gamers, Data (bukan game sebenar) xkkan ko bosan kot,nnti ada awek ko xleh men game dah selalu,dia cakap,dulu sebab game lah die clash ngn awek pertama dia dulu masa kat sekolah menengah...dia ego sgt smpai lupe...sampai sekarang dia xde pengganti lg...huhuhuhu",panjang lebar die terang kt aku, aku pon order lg segelas ais kosong utk merancakkan lg topik yg ktorang bincang......

aku pon fikir apa ayat yg aku nk gtaw die..supaya die okey n x desperate sgt....huhu(terpaksa guna ayat cmni) "haa..kan kawan kita si Amri Yahyah (bukan nama sebenar jugak) stil macam ko? xde awek lg....so ko jgnla rasa keseorangan single .....ada lagi mmber2 kita yang single,,,..mula2 aku ingt die nk mengalah,rpanya dia balas " siputman yg kering pon ada awek( bukan nama sebenar juga) xkkan aku yg hensem (perasan) xde !! ,habis tumpah ais kosong aku td atas meja mamak...punyelaa kuat die hentak..xsempat aku nk minum...xpelah,demi mmber ,sabar jela..

then aku slowtalk la ngn die...aku xleh la nk cyer kt korunk ape yg aku cakap kt dia...hehehehe....agk privasi di situ..last2,....dia cakap " xpelah,aku rase pon elok aku mcamni lagi,kekal ngn status single avalaible, sbb ak akan tunggu jodoh sejati ",,haa lebey kurang cmnila citer die..then aku pon balik umah n berfikir sejenak...

" kalau kita ada masalah cinta pon,still ok berbanding orang yang sedang
mencari-cari lg cinta sejatinya"

so buat sesape yg single mingle pringle tu,jangnlah rase cam,eh aku ni nnti ada calon ke x ha nk kawen,,malu la tgok mmber2 semua dah ada kapel,jgnla fikir cmtu,sebab setiap kita tuhan dah tentukan dengan siapa kita bertemu jodoh....

P/s: fitrah manusia la ingin disukai dan menyukai..setiap org akan merasa..tetapi bergantung kepada masa dan keadaan.

that's all 4 me..bt para gadis,hehe,,sesapa nk kenai mmber aku ni,pm di inbox gua okeh..guys pon boleh..boleh ke? hahaha just 4 friend gamers ok la..k chow.salam

3 comments:

::CIK LYNN:: said...

hahaha....cm kaunslor cnta plak...=p

iyou said...

lynn: doktor chenta nih... hahaha...

Iz iwan said...

lyn : xdelah..hahaha....aku dgar prob kawan je..hehe

Ayu: dr? hahaha doktor yg xde sjil nih..haha