Wednesday, December 15, 2010

BEAUTY N THE BEAST






Mungkin korang rase jelez kan sbb tgok lelaki berbulu cam gorilla ni dapat peluk pompuan cun putih gebu pulak tu...xpe2..nnti persoalaN anda akan terjawab..nape die leh kapel ngn lelaki berbulu tu.....dah xde lelaki lain ke kn...ok...


,harini aku nk kongsi kisah lelaki sikit..perempuan pon leh bace jgak..kotla ada bf2 anda begini..hehehe...tp yg penting pasni lelaki yg byk bulu roma xyah la risau sgt.......xperlu malu kita berbulu lebat..hehehe......seksi org kata..okey,kat sini ada artikel n jawapan yg dijawab oleh dr sakit tuan..bukan aku yg jawab..hehe


Bakal pengantin malu kaki berbulu lebat

SAYA lelaki yang berusia 25 tahun dan mempunyai ketinggian 160 sentimeter (cm) dengan berat badan 70 kilogram (kg) dan akan berkahwin tidak lama lagi.

Masalah saya sekarang ialah saya mengalami pertumbuhan bulu roma yang sangat banyak dan lebat dari kaki hingga ke pangkal paha, ini amat merunsingkan saya kerana terasa malu untuk bergaul dengan teman dan bersama dengan isteri nanti, untuk pengetahuan doktor saya kurang melakukan aktiviti sukan dan tidak ada keturunan dalam keluarga saya mengalami masalah seperti ini.

WUKONG,
Perak



En Wukong,

Kemunculan bulu roma bermula apabila individu itu masuk ke alam akil baligh. Bulu roma halus yang bergelar rambut 'vellus' yang didapati di kulit lelaki dan perempuan bertukar kepada rambut yang lebih kasar, berat dan berwarna gelap di bahagian kulit yang sensitif kepada hormon testosterone.

Memandangkan lelaki mempunyai tahap hormon testosterone yang berlebihan, maka ketumbuhan bulu roma menjadi lebih luas jika dibandingkan dengan perempuan.

Bagi lelaki, bulu roma tumbuh di beberapa tempat yang biasa tumbuh seperti misai, janggut, jambang, dada, bahagian bahu dan belakang, bahagian tundun dengan mengelilingi anggota kelamin, paha dan kaki, malah keseluruhan badan boleh diselubungi bulu roma dan situasi ini dikenali sebagai ‘hirsutisme’.

Biasa istilah ‘hirsutisme’ digunakan untuk menggambarkan wanita yang mana corak lebat bulu roma seperti lelaki. Anda pula mengalami buku roma yang lebat hanya dari kaki ke pangkal paha.

Jika situasi ini memang biasa kelihatan di kalangan lelaki dalam keluarga seperti bapa atau saudara terdekat, maka situasi ini ada kaitan dengan baka dan bukan suatu penyakit yang luar biasa. Situasi ini juga berlaku akibat peningkatan sensitiviti kulit bahagian itu kepada tindak balas hormon testosterone.

Anda boleh berjumpa doktor untuk menjalani pemeriksaan untuk diteliti corak dan keluasan ketumbuhan bulu roma, sekiranya perlu doktor akan lakukan ujian tertentu seperti ujian hormon testosterone dan DHEA (testosterone dari pundi adrenal) untuk mengesan jika tahap hormon itu lebih daripada biasa.

Jika semua ujian itu normal, maka keadaan yang anda alami itu bukan masalah kesihatan dan jika anda tidak selesa dengan bulu roma yang lebat itu, anda boleh mencukur atau mengurangkannya dengan menggunakan krim penghapus bulu roma atau krim ‘depilator’ seperti Veet atau Immac.

Untuk makluman anda, bulu roma yang lebat menggambarkan tahap testosterone yang mantap, maka anda boleh dikatakan amat seksi. Manalah tahu bakal isteri anda mungkin seorang yang tertarik kepada bulu roma lebat!

Dr Berbulu.


p/s: Dah sedia nk dapatkan yg cun yg mana single2 tu?? hehehe...rahsia nya... Dapatkan minyak Bond di pasaran!
xpon kalau susah sgt g kedai gunting rambut,ambik sikit rambut2 yg mamak tu buang,balik umah,tampal skit kat dada...hahahaha k chow! selamat mencuba! ^^( aku rase member aku acai mesti die senyum2 je skrng bila bace karang) hehe

3 comments:

acai said...

gmbr x bole blah..haha
tp ak x de pon awek,padiah ni,tipu ar article ni

loki said...

HAHAHAHAHAH SKANG GUA RASA JELES DGN ACAI

Iz iwan said...

hahahahaha jelez kn loki? pasni jgn shave dah jambang abah2 hg tu..