Thursday, February 3, 2011

Polis dan Masjid.


Tadi aku ngn bapak aku besama2 adik laki ku g smyang jumaat di Masjid Sg Rokam...tiba2 sampai di simpang nak masuk masjid ada 2 org polis muda buat roadblock.Bapak aku pon suh aku tanya,

Gua : Asal block2 jalan ni cik ??

Polis : Harini je block.

Gua : sebab pe? ktorang nk p smayang la..dah lewat.

Polis: sila ikut jalan lain.Ni arahan.

Gua: okey,Lu orang smyang x?

Polis: Membisu.

sebabkan polis tu cam sebaya aku,sebab tu aku berani kahkahakah....last2 Sg Rokam yg Kampung pon leh jammed cam Masjid KLCC.
Kesian polis2 tu,sebab arahan..kena qadak smayang jumaat,next week smayang jumaat jadi 4 rakaat.kahakahakah..

3 comments:

loki said...

bodoh la kalau xsmyg, ikot arahan manusia. arahan Tuhan xnak pulak ikot.

Iz iwan said...

tu ah..bengong nyer polis2 Malaysia...

iyou said...

memang bodoh.. dah x de polis non muslim ke nk jaga kalau dah terpaksa sgt wat roadblock?

susah tul kalau xde org yg leh berdebat dgn org atasan.. jd cam ni la.. manusia takut manusia